Az Elektronikus ügyintézési törvény (Eüsztv.), majd az azt váltó DÁP törvény értelmében 2024-től folyamatosan bővül az elektronikus ügyintézésre kötelezett közüzemi szolgáltatók köre. A közüzemi cégeknek ki kell alakítani a jogszabályok előírásai szerinti működést. Egyértelmű követelmény vonatkozik az elektronikus kapcsolattartásra, az e-ügyintézési szolgáltatások használatára, sőt a belső ügyintézési folyamatok elektronizálására is. A a front és back office területek jogszabályi megfelelését egyaránt biztosítani kell. A DMS One rendszerének bevezetésével a közműszolgáltatók egyszerre felelhetnek meg a változó törvényi előírásoknak és kialakíthatják az optimálisabb digitális működést is.
Az Elektronikus ügyintézési törvény 2024-től elektronikus ügyintézésre kötelezetti körbe sorolja azokat a közműcégeket, amelyek havi átlagban több mint 50 ezer számlát bocsátanak ki. Korábban 150 ezer számla felett kellett csak megfelelni az Eüsztv. előírásainak. A DÁP törvény az 50 ezer számla alatt kibocsátó közüzemi cégek számára is kötelezővé teszi bizonyos e-ügyintézési szolgáltatások nyújtását. Önnek is ismerősek az alábbi kérdések?
Hogyan tudjuk biztosítani az ügyfelek Rendelkezési Nyilvántartásba tett nyilatkozatainak a lekérdezését, mekkora erőforrást emészt fel ez, egyáltalán meddig kell használni az RNY-t?
Hogyan alakítsuk ki tömegesen azokat a csatornákat, amelyek biztonságos elektronikus kapcsolattartást garantálnak ügyfeleinkkel? Egyáltalán mit jelent az ezt nyújtó BKSZ és hogy lehet egyszerűsíteni a használatát?
Hogy lesz egy dokumentum elektronikusan hiteles, hogyan kell kezelni és tárolni az ilyen dokumentumokat? Vajon akár még több rendszert is meg kell tanulni az e-aláírások használatához vagy van erre valami egyszerűbb megoldás?
Hogyan kerüljük el az elektronikus űrlapok nyomtatását, hogyan tudjuk ezeket megtartani az elektronikus térben? Valaki mutassa meg, mitől lesz egyszerűbb az elektronikus űrlapok használata!
Ki fogja elmagyarázni, hogy egyáltalán milyen e-ügyintézési szolgáltatásokat muszáj használnunk? Hogyan fogjunk bele egyáltalán ezek bevezetésébe és a munkatársakkal történő elfogadtatásába?
Ha az Eüsztv-nek meg is felelünk, hogyan alakítsuk ki a DÁP törvény szerinti működést, ha még nem is ismerjük a részletszabályokat? Hol találjuk meg azt a szakértőt, aki támogatást nyújt a bonyolult jogszabályi változások érvényesítésében?
Ön egy olyan szoftvert keres, ami erős dokumentumkezelési és folyamatszabályozási profillal rendelkezik, és ami képes hozni az Eüsztv., valamint az élesedő DÁP-törvény előírásait. Néhány hónap nem lesz elég meglévő rendszerek továbbfejlesztéséhez. Olyan szoftvert válasszon, ami a nagyobb közműszolgáltatóknál ugyanezekre a követelményekre már megfelelt! A DMS One ezt nyújtja Önnek!
Kérjen ajánlatot vagy ingyenes konzultációt szaktanácsadónkkal!
A számlák nyilvántartásba vétele soha nem volt még ilyen egyszerű és biztonságos. A NAV online számla rendszerében rendelkezésre álló számlaadatok (a fej- és tételadatok is) átemelhetők a DMS One rendszerbe, nem szükséges begépelni az információkat, nincs elütött, rosszul bevitt adat.
A rendszer képes a tétel szintű adatok letöltésére, majd ezeket képes a könyvelési szempontból releváns információkká alakítani. Ez a rendszerezési lehetőség általános céges/szervezeti menedzsment szempontból is lényeges, hiszen a számlaadatok a kívánt struktúrában társíthatók folyamatokhoz, projektekhez, döntések elkészítéséhez is. Az újrastruktúrált számlaadat lényegében akármilyen szoftvernek átadható, amivel a DMS rendszerünket integráltuk.
Több mint 20 éve azzal foglalkozunk, hogy mitől lesz valóban könnyebb a szervezetek élete. Tisztán látjuk, hogy a feladatok és folyamatok hatékony támogatása nélkül nem lehet sikeresen működni. Az elektronikus ügyintézési szolgáltatások is ezt szolgálják, a szolgáltatások használatára kötelezettek azonban gyakran megijednek a SZEÜSZ/KEÜSZ galaxistól. A DMS One segít rámutatni mire van szükség, és megtanítja ügyfeleit a szolgáltatások lehető legjobb kiaknázására.
Év tapasztalat
A dinamikusan változó szervezeti és jogszabályi környezethez rugalmasan alkalmazkodunk: stabil szoftverünkkel az előírásoknak való megfelelést prioritásként kezeljük.
Integrációs lehetőség
Szoftverünket több mint 70 különböző rendszerrel integráltuk már, köztük ügyviteli, pénzügyi rendszerekkel, irodai alkalmazásokkal.
Ügyfél
Ismerjük a vállalatok és az egyes iparágak problémáit. A legkülönfélébb szervezetekbe vezettük már be szoftvereinket, így az Ön vállalata sem jelenthet problémát.
Kezelt dokumentum
Utat mutatunk a digitális átalakulásban! 25 ezer felhasználónk több mint 50 millió dokumentumot kezel évente szoftvereinkkel.